mY horoscope

Haul Al-Habib Abdullah Al-Haddad (1044H-1132H)

22 OKTOBER 2010 - MASJID GITA

waktu ini kta berhimpun untuk memperingati al-Habib Abdullah bin Alawi bin Muhammad al-Haddad al - Husaini asy-Syafi'i. kenapa kta memperingati kewafatan al-imam ini? bukan untuk bermegah2 atau bersuka2, tetapi antaranya sebagai usaha untuk memperolehi madad, keberkatan dan syafaat imam di hari amalan kita di hisab., mudah-mudahn pada hari tersebut, kita memperolehi syafaat al imam dan para leluhurnya terutama sekali Jadduhul-Akbar, junjungan saw. kepercayaan kepada adanya syafaat merupakan satu ciri 'aqidah Ahlus Sunnah wal Jama'ah sebagaimana digariskan oleh imam Hujjatul Islam al Ghazali.


aku bertuah krn aku salah seorang makhluk Allah yg terpilih untuk menghadiri majlis haul ini..ALHAMDULILLAH =) terima kasih kpd kak dijah.. <3 hehehe..melihat para muslimin dan muslimat masing2 merebut peluang ini..aku merasa bangga..bangga krn wpun mereka ini terdiri drpd pelbagai latar belakang ; ada yg kaya, sederhana, berpangkat besar, mahasiswa..alhamdulillah..masih ada masa terluang untuk menghadiri majlis yg penuh barakah ini =)

Pesanan Al- Habib

dan di antara sebesar-besar hadiah yg berkat dan banyak manfaat kepada org mati ialah pembacaan al-quran di mana pahalanya dihadiahkan kepada mereka..dan yg paling bermanfaat untuk dihadiahkan kepada org mati, walaupun keseluruhan al-quran itu bermanfaat lagi berkat, SEBELAS BACAAN SURATUL-IKHLAS yang agung..sewajarnya bagi setiap insan untuk membaca surah yang mulia itu menurut bilangan tersebut, sama ada setiap malam atau setiap hari atau lebih byk dari itu, atau kurang walaupun hanya setiap malam Jumaat. dan hadiahkanlah pahala bacaan tersebut buat kedua ibu bapa, guru-guru dan org2 yg punya hak keatasnya..waallahualam =)


aisyah-kak dijah-AKU

No comments:

Post a Comment