mY horoscope

usu's wed~

31 Mei 2010

Today is my usu's wed which we all r very happy..coz at last my usu menamatkan her 'bujang' life at the age of 29! well, berkapel selama 11 tahun bersama suami yg tercinta dan alhamdulillah akhirnya selamat diijabkabulkan pada 30 mei 2010. 11 tahun percintaan bukanlah satu jangka masa yang pendek..malah pelbagai dugaan telah d tempuhi untuk bertemu hari bahagia. Jodoh adalah rahsia Allah. =) aku yakin dgn jodoh..walau apa pun yg terjadi..sekiranya dialah jodoh kita..xkan kemana jua =) 

my usu with her husband =) n ME! 

aku suke tgk org kawen n attend wedding org..ha3..nk amek berkat kot =) well, i still have mission in my life!~ goals to achieve..n for dat..i'll go for it. Mmg d usia muda semua yg berkapel terhingin sgt nk kawen tpi hakikatnya perkahwinan bknlah sekadar sukeee jer..tpi pelu ada memikul tanggungjawab yg sgt besar setelah bergelar suami dan isteri. 

Perkahwinan adalah suatu ikatan yang teguh antara lelaki dengan perempuan melalui akad nikah yang sah untuk menjalani kehidupan berumahtangga sebagai suami dan isteri. Perkahwinan disyariatkan dalam Islam bertujuan untuk mengembangkan zuriat manusia melalui cara yang halal sebagai penyambung keturunan untuk kesejahteraan hidup di dunia dan di akhirat.
Firman Allah s.w.t
ayatperkahwinan1.jpg
 “ Wahai manusia! Bertaqwalah kepada Tuhanmu yang menjadikan kamu daripada diri yang satu( Adam ). Dia ( Allah ) menjadikan daripada diri Adam dan isterinya dan mengembang biak daripada kedua-duanya ramai lelaki dan perempuan….”

p/s : apa2pun aku mendoakan semoga pasangan suami isteri ini bahagia hingga ke akhir hayat dan melahirkan anak2 yg soleh dan solehah =) aminn




No comments:

Post a Comment