mY horoscope

*jalinan ukhuwah*

15 Oktober 2010

hari ni aku n kak dijah d berikan amanah utk fetch wakil PKPIM (Persatuan  Kebangsaan Pelajar Islam Malaysia) kt airport kuching. flight diorang sampai kt kch tepat jam 3.30 ptg..oppss..lupe plak nk gtau..ada 2 muslimat, kak sumayyah n kak syafa..dan seorang muslimin, abg abu kossim =) sajer jer dtg nk memperkukuhkan ukhuwah antara PKPIM n PERKEPIS..kak sumayyah merupakan pelajar tahun akhir dalam jurusan undang2 kt UIA..kak syafa plak dah grad..baruuu jer :) bachelor in history..now dah keje..alhamdulillah..abg abu kossim plak sambung master in statistics kt UM..hebat2 la diorang nihh..he3..pimpinan PKPIM la katekan..hanya org yg terpilih jer (=


lepas amik diorang kt airport trus bawak g mkn kt SCR..sian diorang..lapa sgt =p hehe..well, kak sumayyah mmg seorang yg sgt petah bercakap..mcm2 soalan die tya ttg sarawak dan ttg PERKEPIS..padan la dgn jawatan nya selaku Pengerusi HEWI (Hal Ehwal Siswi) PKPIM =) kak syafa plak..x byk ckp..tpi senyuman nya x penah putus  :) abg abu..hurmm..ok2..no komen..x byk sgt ckp ngn dier..tpi seorang yg menyantuni wanita.. =) 


kak sumayyah-kaksyafa-AKU =)






alhamdulillah aku terpilih sebagai salah seorang yg menjalinkan ukhuwah dgn pejuang2 islam yg terdiri drpd kalangan pelajar  :) syukur ya Allah..


then ktorang singgah solat asar d masjid Jamek Kuching dan seterusnya solat mahgrib d masjid Ketua Menteri d Demak =)  walau sesibuk manapun dan badan pon letih..tanggungjawab sebagai hambaNya x pernah diabaikan..sesungguhnya redha Nya jua yg aku cari =)


masjid ketua menteri di demak =)


ktorang seterusnya berkunjung ke rumah YDP Perkepis, saudara Khairul Anuar Sazali..ukhuwah antara wakil PPKIM dan PERKEPIS terjalin dgn mesranya..alhamdulillah =) Allah permudahkan urusan kami..selesai bertaaruf di rumah YDP..aku n kak dijah hanta kak sumayyah n kak syafa ke rumah durie~ menumpang d rumah durie untuk bermalam =)


dan sekali lagi aku bertuah..satu lagi jalinan ukhuwah terjalin..aku baru mgenali durie dan kami seolah2 sudah kenal krn ikatan persahabatan terjalin dgn mesranya..alhamdulillah..


hari ini hari yg memenatkan tetapi aku gembira..memang aku akui ada assignments yg aku kena siapkan ttpi..dalam menjalinkan ukhuwah sesama islam insyaAllah mendapat pahala dan redha dariNya..aku puas hati masa aku d isi dgn aktiviti yg berfaedah dan x lagha.. =) oh..sgt penat!


n NOW its time to carry on wit my TOS assignments..he3..tanggungjawab sebagai pelajar x akan ku abaikan :) insyaAllah..aku memohon kpdMu ya Allah..moga dipermudahkan segala urusan dunia dan akhiratku..aku memohon utk meminjam sedikit dari ilmuMu utk aku manfaatkan utk diriku..keluargaku..bangsaku..dan agamaku..aminn =) 

1 comment: